torsdag 20 januari 2011

Feberdrömmar med sommartouch.

Jahapp då var man sjuk. Jag som har ätit vitaminer och fått bra med sömn...vad hände med mitt immunförsvar ??

Har i alla fall legat och grubblat idag på min framtid och lite vad jag skulle kunna göra. Fick ett sug att åka och volontära med pingviner & oljeskadade sjöfåglar i Sydafrika.
Är ju i Frankrike nu vilket är väldigt nice men fick ett sug att göra något helt annorlunda för bara några veckor och varför då inte slå ett slag för pingvinerna? Valhajarna behöver också hjälp fast då i Mocambique eller jobba på naturreservat i Costa Rica, rädda pandan i Kina eller hjälpa till på Animal Rescue Center i Ecuador.
Jag är mycket medveten om att jag är väldigt blödig när det kommer till djur och då speciellt skadade MEN det ligger mig väldigt varmt om hjärtat & det skulle vara fint att kunna göra en insats. 
Men åter till livet i Provence.
Skolan lunkar på och franskan stabiliserar sig sakta men säkert, vädret ligger på ca.8-10 grader i snitt så jag klagar inte ! Dock är tydligen en kallfront på väg och ev. snö (!) ahhh...vet inte riktigt om jag kan hantera att se snö här?? Känns oroande.
Men jag lever på att redan i Mars börjar våren komma och i maj är det sommar så inga 6 månader med slask & mörker wihoooOooo!
Har också fått ett extra jobb på "Wohoo" som är en studentbar...det var svårt i början med franskan men nu börjar det kännas bra & att jag kan hantera sysslorna :) ska jobba ikväll...sjuk...inte så mycket "wohooo" över det ...:P

Lägger upp lite bilder från förra sommaren så man kan drömma sig bort lite ;)
bisou!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar